A tavalyi év számos területen felfordulást okozott; megváltozott az életvitelünk, kapcsolataink, preferenciáink. A változásokból a közösségi média trendek átértékelődése sem kivétel. Amennyiben érdekel mi fogja meghatározni ezen platformokon való jelenlétet idén, tarts Velünk!
A központi beállítottság egyértelműen a beszélgetésekről és a kapcsolatokról fog szólni. E köré kell berendezni a közösségi média kommunikációját minden vállalatnak. A felhasználók számára annál, inkább lesz népszerű egy vállalat, minél inkább az ügyfelekre koncentrálnak az értékesítés helyett. Itt jön képbe az előző blogbejegyzésünkbe pedzegetett storytelling, melynek egyre nagyobb a fontossága és a térnyerése.
Közösségtudatos marketing előtérbe helyezése
A közösségtudatos fogyasztók megjelenése magával vonja, a közösségtudatos vállalatok megjelenésének szükségességét. Ez azt jelenti, hogy a közösségi médián kommunikálni kell az egyenlőség, politika, mentális egészség és társadalmi eszméket, hiszen az új generáció fontosnak tartja, hogy a vállalatot érdekeljék és állást vállaljon ezen témákkal kapcsolatban. Ezeket nagyon jól lehet a közösségi média platformokon keresztül kommunikálni, hiszen sokan ezen felületeken meg ilyesfajta véleményeiket, gondolataikat.
Egyre fontosabbá válik a márkák emberközelibbé tétele. Tehát a marketingkommunikációt az kell vezérelje ezen platformokon, hogy minél hétköznapibb és emberibb viselkedéssel, így érzelmileg kötődve legyenek hozzá a vásárlók. Mint a brandingről szóló cikkünkben, úgy itt is hangsúlyozzuk, hogy a márkáknak hitelesnek és őszintének kell lenniük. Tehát a közösségtudatok témákról is őszintén, célként kell beszélni a közösségi médián, hogy érezzék a felhasználók, a márkád tényleg kiáll az adott téma mellett.
UGS, azaz felhasználók által létrehozott tartalom
Érdemes bevonni a felhasználókat is a tartalomgyártásba. Ilyenkor a felhasználók meglévő formátumban, ötleteket és sablonokat használnak fel, saját stílusukra átalakítva és gondolataikkal kiegészítve. Ez a remix, mellyel a felhasználók személyiségüket is ki tudják fejezni. A user generated content (UGC), vagyis az ügyfelek által létrehozott tartalom biztosan egy nagy trendje lesz 2021-nek.
Tehát próbáld rávenni a vásárlóidat, hogy tartalmat gyártsanak neked, mégpedig úgy, hogy ha vesznek tőled valamit, tegyék ki valamilyen kreatív képpel, mikor épp kibontják a csomagot vagy felpróbálják a ruhát, stb és jelöljék meg a cégedet.
Ezeket akár valahogyan megjutalmazhatod, vagy te is ugyanezt teheted a saját, illetve más cégtől való kedvenc termékeiddel, így motiválva a vásárlóidat.
A csoportok állnak az élmény központjában
Mindig visszatér az, hogy a márkád és a céged körül közösséget kell kialakítani. A csoporttal érdemes folyamatosan kapcsolatban lenni, bevonni őket az ötletelésbe, de akár visszajelzést is lehet tőlük kérni a termékedről, esetleg piackutatást végezni.
Ezért az idei évben a márkák megjelenése különböző közösségi média platformok csoportjaiban trend lesz.
A videók ereje a közösségi médiában
Az idei évtől egyre inkább elvárás lesz a cégekkel a rövid videók közzététele, főképp a TikTokon. Kutatások bizonyítják, hogy a videókra jobban felfigyelnek és könnyebben is emlékeznek a felhasználók, így tökéletes formája a márka népszerűsítésre.
Fontos a személyes megközelítés
Amennyiben képeket posztolsz, ne legyenek túlszerkesztettek a fotók. Ehelyett sugározzanak természetességet, legyenek viccesek és hétköznapi képek.
A személyes hangvételre ajánlott beállítani a felugró üzenetküldési ablakot, így ha valaki az oldalunkra téved facebookon, azonnal kapcsolatba tud lépni velünk. Emellett gyakori kérdések funkciót is bevezethetsz. Legyen emellett Vélemények oldalad is, hogy ezzel vedd rá a vásárlóidat, adjanak visszajelzést.
Nosztalgiamarketing, mint hasznos kapcsolatépítés a közösségeddel
A jelenleg megváltozott élethelyzetben a régi emlékek felidézése egy közös pozitív pont tud lenni. Elmerengeni miképp működött a cégünk évekkel ezelőtt, milyen hirdetéseink voltak, amik akár megmosolyogtatóan elütnek a jelenlegi arculattól. Itt is bejön a képbe a storytelling. Akár el lehet mondani miképp alakult ki a cégünk, mik voltak a buktatók, a sikersztorik és mit köszönnek leginkább a vásárlóiknak.
Élőzés - közösségi média
A videók népszerűségéhez hozzátartozik, hogy szívesen fogadják az ügyfelek az élő videókat. Mikor be lehet pillantani a “kulisszák mögé”. Emellett a személyességhez is hozzájárul, ha közvetítesz rendezvényeket, belsős eseményeket, összejöveteleket. Természetesen ezeket majd csak a pandémia után, a közösségi események engedélyezésével lehet elkezdeni.
Addig is élőzéshez jó ötlet kérdezz-felelek videó elkészítése, új termékek bemutatása, napi munkás környezet bemutatása, interjúk a munkatársakkal.
Idén mindennél fontosabb szerepet kap a közösségi média platformokon a közösség érzésének erősítése a márkánkkal vagy a termékünkkel kapcsolatban, valamint kötelező a közzösségtudatosan viselkedni ezen felületeken is! Nagy trend a rövid videók közzététele, az élőzés, mellyel személyesebb kontaktot tudunk kiépíteni a követőiddel. Tehát minél több “kulissza titokba” avatod be a közönséget, annál jobb!