Mi is az a versenytárs elemzés?
Ahogy előző, erről szóló blogunkban is írtuk, a versenytárs elemzés a versenytársad, azaz azonos tevékenységi körben, azonos célcsoportra célzó és ugyanazzal a termékkel tevékenykedő konkurenciád tevékenységének részletes átvizsgálását jelenti. Hiszen ez a te vállalati stratégiád, piackutatásod és sok más feladatod segítségéül szolgálhat, illetve az üzleti jövődre vonatkozó tanulságokat is észrevehetsz. Olyan kérdések megválaszolására kaphatsz választ, hogy jó piacon vagy-e, mekkora a piac és mekkora a lehetősége, megfelelő árazás stratégiát követsz-e és milyen erős versenytársakkal kell felvenned a versenyt.
Online versenytárs elemző eszközök:
A versenytárs elemzéshez ajánlott online elemző eszközöket használni, amelyek nemcsak meggyorsítják, de meg is könnyítik a feladatunkat, ugyanis nem csak a meglévő konkurenciát lehet vele elemezni, hanem újakat is azonosíthatsz velük. Azonban nem árt többet használni közülük egyszerre, ugyanis így élesebb képet kaphatunk a versenytársakról, valamint weboldalaik minden szegletéről és tulajdonságáról.
Az egyik ilyen eszköz, amit mi is használni szoktunk a SimilarWeb. A versenytársak keresésénél még sokkal többet tud. Használata igen egyszerű: weboldalunk linkjének megadásával az eszköz további hasonló oldalakat fog ajánlani nekünk.
Az ingyenes verzió használata általában pont elég, azonban csak egy bizonyos havi forgalom felett mutat használható adatot. Ennek az egyedüli hátulütője, hogy a magyar oldalak esetében sokszor nincs meg ez a havi minimum.
A SimilarWeb-hez hasonló oldalakkal is bővelkedik a piac, így nem kell megijedni, ha nem járunk sikerrel.
Egy másik gyakran használt versenytárs elemző program a SerpStat, azonban ehhez is regisztráció ajánlott. Ezt az eszközt a versenytárs elemzés mellett kulcsszó kutatásra is használhatjuk. Ugyanúgy működik, mint a SimilarWeb, weboldalunk vagy versenytársaink weboldalának linkjével érdekes információkhoz juthatunk hozzá. Megtudhatjuk a használt kulcsszavakat, azok elhelyezkedését, a versenytársakat és egymáshoz való viszonyulásukat.
Fontos megemlíteni, hogy ezek az eszközök becsült adatokat mérnek, vagyis biztosan eltérnek a valóstól.
Egy másik nagy kedvenc elemző eszköz a SeoCeros, amellyel egy adott oldal tényezőinek ellenőrzését végezhetjük. Ezek a tényezői az alábbiak:
- Meta leírás
- Open Graph Protocol
- Nyelv
- Meta cím
- Szöveg/kód arány
- Heading elemek
- Képek alt címkéi
- URL helyessége
- Belső linkhálózat
- www, és nem www együttléte
- Favicon megjelenése
- 404-es oldal
- txt megléte
- Oldaltérkép használata
- Google Analytics bekötése
- Google Tag Manager megléte
- Szerver válaszidő
- Megjelenést gátló források
- Gzip tömörítések alkalmazása
- Inline (oldalközi) CSS használata
- Gyorsítótárazás
- Képek optimalizáltsága
Ezek az információk éppen elegek egy oldal vagy versenytárs elemzéséhez is akár.
Az Ubersuggest használható tartalmak, backlinkek, kulcsszavak és SEO tevékenységek elemzésére. Használata ugyanolyan egyszerű, mint a többi eszközé: a versenytárs weboldalának hivatkozását bemásolva minden adat a rendelkezésedre fog állni.
Az Ubersuggest előfizetős lett, tehát korlátozottan kapsz meg adatokat ingyen. Például 10 kulcsszót kapsz a Keyword Ideas részben, vagy kevesebb backlinket látsz egy domain vizsgálatánál stb… 29 dollár/hó vagy éves előfizetés esetén 24,17 dollár/hóra jön ki.
A fent említett programokon kívül még rengeteg használható van, azonban mi ezeket használjuk és szeretjük a legjobban, viszont felsorolva bemutatjuk ezeket is. OpenGraph, GTmetrix, Seo Site Checkup, Page Speed Insights, Seo elemző. Ajánljuk ezeknek a használatát, ugyanis értékes, hasznos információkhoz juthatsz ezek használatával a versenytársakról.