Általános tévhit, hogy miután elkészítjük honlapunkat, akkor azzal meg is vagyunk. A névjegyünk, vagyis a weboldal karbantartása, folyamatos frissítése és újítása szükséges és elengedhetetlen! Hiszen észre kell vennünk, hogy a mai világban a webhely elkészítése után sem dőlhetünk hátra, ugyanis a trendekre és az újításokra figyelnünk kell!
És hogy mennyi minden miatt érdemes a naprakész weboldal karbantartást szem előtt tartani? Mutatjuk!
1. Nem szabad félvállról venni a weboldal karbantartást a biztonságos honlap érdekében!
Lehet nem egyértelmű, de az egyszer elkészített weblap biztonságát folyamatosan kell ellenőrizni, hiszen számos veszély fenyegetheti az elavult honlapokat. Ilyen lehet például egy vírus, esetleg valamilyen tárhely probléma, az oldalad űrlapjainak spammelése, levélküldő rendszer megtámadása, stb. Ezeket azonban meg lehet előzni, ha rendszeresen frissíted és karbantartod weboldalad, így a későbbiekben nem kell attól tartanod, hogy bármikor kárba veszhet az addigi munkád.
2. A felhasználói élmény elérése nem jön azonnal
Korábbi bejegyzésünkben már esett szó az oldal-élmény mutatóról, mely egyre nagyobb fontosságot kap és nem csak a találati lista helyezés miatt, hanem azért is, mert manapság elvárás egy élménnyel teli, esztétikus weboldal futtatása, hogy a látogatók vásárlóvá is váljanak.
Ehhez viszont figyelned kell folyamatosan a weboldalad design-ját, a UX-et és a tartalmat egyaránt, hogy javítani tudd a felhasználó élményt.
Emellett érdemes monitorozni, hogy a honlapon a képek megjelenítése nem szakadozik-e, nem töltődik-e lassan az oldal, megfelelően működnek-e az űrlapok, hiszen ezek hiánya ronthatja a céged megítélését. Azért fontos a webhely betöltési sebessége, mert ha egy oldal nem töltődik be 3 másodpercen belül, akkor a látogató valószínűleg továbbáll a versenytársad webhelyére.
Gondolj csak bele, hogy a nem megfelelően működő webhelyet, tulajdonosát, termékeit mind leminősítik, ami vásárló- és ezáltal bevétel csökkenést fog jelenteni hosszútávon.
+Ha már figyelsz a rendszeres weboldal karbantartásodra és újítasz rendszeresen, bővítheted a repertoárod a storytelling technikával és megoszthatod tapasztalataidat másokkal is, ezzel is építve a kapcsolatod a vásárlóiddal.
3. A webdesign trendek változását nyomon kell követni!
Az internet egy dinamikusabban fejlődő ágazat, így nem meglepő, hogy szinte naponta jönnek ki újdonságok, modernebb technológiák, a webdesign és a digitális megjelenés sem stagnál. Egyértelmű tehát, hogy ha fel akarod venni a versenyt a piaccal és szeretnél egy sikeres webshopot üzemeltetni, akkor a trendeket folyamatosan figyelemmel kell kísérni és olyan irányba változtatni a honlapod megjelenését, hogy naprakész élményt nyújtson.
4. Itt is képbe jön a keresőoptimalizálás!
Természetesen a weboldalak karbantartásával kapcsolatos előnyök közül nem hagyhatjuk ki a keresőoptimalizálásban betöltött szerepét sem, hiszen a Google találati listában több ok miatt is jobban szerepelnek a gyakran frissített oldalak. Ez tulajdonítható annak, hogy rendszeresek a tartalmak és szövegek az adott honlapon, illetve a folyamatos felülvizsgálatnak köszönhetően az oldal-élmény mutató is kedvezőbb lesz, ami viszont vonzza magához a látogatókat, így növelve helyezésedet.
Nem szabad elfelejteni a technikai javításokat sem. Ügyelni kell arra, hogy a Google észreveszi, ha nem működő link van az oldalon vagy ha nem megfelelő a sebesség.
Továbbá, ha versenyben akarsz maradni a linképítésben, akkor is előny egy jól karbantartott oldal, hiszen így természetes linkeket könnyebben szerezhetsz, mert mindenki szívesebben hivatkozik egy esztétikus, jól kivitelezett, modern honlapra, melyeken friss tartalmak vannak, mint ellenkezőleg.
5. Természetesen az információk aktualitása elengedhetetlen
Reméljük, azért az adatok frissítése senkinél nem marad el, azonban ha már weboldal karbantartásról van szó, érdemes ennek a fontosságát is hangsúlyozni. Hiszen az egyszer elkészített weboldalon található információk idővel elavulnak és ha nem figyelsz rájuk és nem aktuális adatok maradnak fent például a webshopodon, akkor sok kellemetlenség és vásárlók elvesztése fog rád várni.
Nem elhanyagolható tényező a kapcsolati adatok frissítése sem. Azonnal fel kell tüntetni, ha változott az ügyfélszolgálat elérhetősége, székhely- vagy személy változás történt. Ha nincs pontos elérhetőség és az ügyfél nem tud kapcsolatba lépni velünk, akkor csalódott lesz és valószínűleg többet meg sem próbál majd velünk kommunikálni.
A megfelelő tájékoztatás hiánya, termékadat hibája vagy hibára mutató keresés következtében szintén elhagyják a látogatók az oldalt, ami sem nekünk, sem pedig a Google találati helyünk szempontjából nem előnyös.
A friss és optimalizált tartalom azonban lehetővé teszi, hogy a Google gyorsabban indexelje és magasabban rangsorolja az oldalt. Így tehát a releváns kulcsszóra történő kereséskor az első találatok között lesz a weboldalad.
Légy résen, légy naprakész!
Add meg azt az élményt a látogatóidnak, hogy élvezzék az weboldaladon eltöltött időt! Fordíts kellő figyelmet arra, hogy megfelelő legyen az oldalad betöltési sebessége, design-ja, biztonságos legyen az adataid tárolása, illetve naprakész információkat tartalmazzon a webhelyed!