Egy kis összegzés a webauditról

webaudit

A webaudit nem más, mint weboldalak, webáruházak informatikai felülvizsgálata, illetve észlelt működési vagy fejlesztési hibák kijavítása, az oldal optimalizálása.

Ez egy bizonyos honlap elemzési tevékenység, melynek célja, hogy ellenőrizze és feltárja a weboldalon esetlegesen jelen lévő hibákat, melyek láthatatlanul okoznak gondot az oldal használatban.

Ezen elemzés általában minden aloldalra megmondja, hogy milyen programozási hibák vannak az adott oldalon, illetve megoldást ajánl, hogy mit, miért és hogyan kell kijavítani. A későbbi ráncfelvarráshoz programozói és ha szükséges grafikusi segítségre is szükség lehet, hiszen előfordulhat, hogy az oldalon komolyan és átfogóbb problémák is felmerülnek.

Milyen területekre terjedhet ki az elemzés?

Webaudit irányulhat e-mail marketingre is, mely a végén feltárja, hogy miért lett kevés ügyfeled végül a feliratkozókból, illetve mi a hiba az e-mail marketing kampányodban. Az elemzés az adatbázis szerkezetére és paramétereire fókuszál, az eredmények statisztikájára és a technikai beállításokra.

A közösségi média marketing audit magába foglalja a céges social media platform átvizsgálását, hogy kiderüljön megfelelő tartalmak megfelelő módon vannak-e publikálva, az oldal megfelelően van-e felépítve, milyen eredményeket tudtál vele elérni, illetve arra is segítséget tud nyújtani, miféle módszerrel lehet követőket gyűjteni és megtartani.

A Google Ads felmérése az, amire akkor lehet szükség, ha szeretnéd átnézetni, megfelelően optimalizált-e az éppen futó kampányod, hogyan alakulnak az eredményeid. Tehát a futó kampányokat, kulcsszavakat, hirdetéseket és technikai beállításokat auditját takarja.

Google Analytics elemzést is lehet futtatni főleg akkor, ha a látogatókat akarod felmérni azt, hogy azok hogyan találnak az oldaladra, ott mi érdekelte őket, mennyi ideig maradtak és esetleg mennyit vásároltak. Amennyiben rendelkezel Google Analytics-sel és érdekel jól működik-e, akkor az erre vonatkozó auditban a program szakszerű beállítását, illetve a megfelelő követkőkódok ellenőrzését végzik el.

Keresőoptimalizálás szempontjából való elemzés magába foglalja a domain- és tárhelyelemzést, az URL kezelést, a weboldal sebesség mérését, a szövegezést, megfelelő tagolás ellenőrzését, kiemelések, képek optimalizálását, azok fájlneveit, illetve magyarázó tagek beállítását, title és meta tag-ek helyes használatának felülvizsgálatát, továbbá a belső navigáció ellenőrzését.

webergonómia

Ha olyan probléma vetődik fel a webaudit során, hogy a látogatók sorban akadnak el a vásárláskor, kevés a befejezett vásárlás és sokan nagyon gyorsan hagyják el az oldalt, akkor feltételezhető, hogy a weboldal felépítése, vagyis a webergonómia nem megfelelő. Ez irányba végzett audit a honlap grafikai elemeit és felépítését, az ügyfelek elakadásának okát tárja fel és képes egy tervet készíteni, melyben új design elemek és azok elhelyezése, elrendezése is szerepel. A webaudit szükséges felülvizsgálat, hiszen sok honlap kiváló látvánnyal, elrendezéssel és igényesen felépített szerkezettel rendelkeznek, így első látásra nem is tűnnek szembe az apró működési rendellenességek és a technikai részletek hiányossága. Hiába az egyszer tökéletesen elkészített weboldal, ritka az, hogy mind látványra, mind technikailag 100%-os a honlap.

Valószínűleg minden weboldallal rendelkező cégnek a célja, hogy minél több látogató érkezzen az oldalára, melyekből minél többen válik ügyféllé. Ezt a célt a honlap különböző forgalmi forrás segítségével tudja elérni, melyeknek azonban szükségszerű hiba nélkül működniük, így elősegítve a legjobb elérést.

A webaudit szükségessége

A webaudit által feltárt hibák kijavítása sok szempontból szükséges feltétel a megfelelő látogatószám megszerzése érdekében, illetve a felülvizsgálat során feltárt hibák javítása a céget megkíméli bizonyos többletköltségektől, ugyanis a javítás csökkentheti a későbbiekben egy kattintás költségét, a megtérülés mértékét optimalizálhatja, illetve növelheti az esélyt arra, hogy még több újonnan szerzett ügyfele legyen a cégnek. Ezért rendkívül fontos a rendszeres webaudit, a weboldal ellenőrzése, átvizsgálása, elemzése a megfelelő tényezők alapján.

webaudit szükségessége

A tudatos online jelenléttel működő vállalatok minden platformon igyekeznek egyre nagyobb térnyerésre szert tenni, azonban nem szabad elfeledkezni arról, hogy miképpen lehet hatékonyan a weboldaladra terelni a látogatókat. Így egy webaudit elvégzésének hatására minőségi és potenciális ügyfelekkel fog növekedni a honlapod látogatószáma, hiszen megfelelően fog működni a közösségi médián folytatott tevékenységed, a keresőoptimalizálási beállításaid, az e-mailjeid, illetve a látogatók könnyedén tudják kezelni az oldaladat, minden lényeges információt megtalálva azon.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

További bejegyzéseink

Hírlevél

Szeretnél az elsők között értesülni legfrissebb blogcikkeinkről!?
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Adatvédelmi szabályzat *