Egyre népszerűbb a storytelling! Mesélj a vállalatodról, márkádról, magadról!

Egy olyan témát hoztunk, amit az élet számos területén tudtok majd használni. Ez nem más, mint a történetmesélés, vagy ahogy  hivatkoznak rá, a storytelling. Olvass és kapd el a flowt!

storytelling

A történetmesélésre manapság már csak storytellingként szoktak hivatkozni. Ilyenkor arról van szó, hogy egy velünk megtörtént eseményt, tanulsággal, érzelmekkel adunk át a közönségnek.

Alapja, hogy egy történet varázsán keresztül alakítasz ki kapcsolatot emberekkel. Ez a kapcsolat a történet egyediségének köszönhetően érzelmeket közvetíteni az olvasó (hallgató/néző, attól függ milyen eszközt használsz) felé, így alakítva ki értékes és mélyebb kapcsot a történetmesélő és olvasója között.

Miért is szükséges storytellingre ráállni?

Mert csak nyerhetsz vele, ha szórakoztatni is tudod a közönséged, miközben átadod nekik az üzeneted.

Egy jó történet emlékezetesebben, érdekesebben tud elmagyarázni egy gondolatot, mint a száraz szakszöveg. Ugyanis a túl sok adat, tény, kimutatás, amit át akarunk adni csak nagyon rövid ideig tartja fenn a figyelmet, és elkattintáshoz vagy átpörgetéshez vezet, utána pedig azonnali elfelejtéshez.

A storytelling inspirál, bevon és fenntartja a figyelmet

Ez a módszer kedvelt eszköz egyre több téren, így a marketing területén is. Nagyon jól alkalmazható például branding-nél vagy a potenciális vásárlói érdeklődés felkeltése esetén vagy termék népszerűsítés érdekében.

A storytelling egy effektív eszköz arra, hogy a történeted segítségével megmaradj az emberek emlékezetébe és megkülönböztethető legyél a versenytársaidhoz képest.

A történet felépítése:

  • Fogalmazd meg a problémát, ami érintheti a célközönségedet.
  • Erre kell ráhúzni egy emberközeli történetet, amely kibontakozik, konfliktust generál és a végén megoldódik.

Továbbá kell egy központi szereplő, aki megoldja a bonyodalmat; ő a hős (termék, márka, személy, stb).

történetmesélés

Miről lehet történetet mesélni?

A sztori alapjául például gondolj arra, mikor volt egy számodra nagyon nehéz probléma megoldása? Hogyan oldottad meg? Mit tanultál belőle? Ezt kivetítve továbbá a termékedre el tudod magyarázni, hogy a terméked miben nyújt elengedhetetlen segítséget, milyen problémára nyújt megoldást?

  • Írhatsz a céged történetéről, indulásáról. Milyen értékek mentén kezdted el, mi volt a kezdőötlet, milyen kihívások voltak az elején és hol tartasz most.
  • A működés során előforduló tanulságos történetek, nehézségek és azok megoldásai. Ebből akár folytatásos sztorit is ki lehet dolgozni.
  • Az értékekről, illetve célok eléréséről is lehet történetet mesélni, bemutatva lépésről lépésre a cég folyamatos fejlődését.
  • A korábbi ügyfeleket is meg lehet kérdezni, mi volt a problémájuk és hogyan tudta az adott termék, vagy cég azt megoldani.

A sztorik lehetnek marketing célúak, márkaismertség növelése, személyes célú, szponzoroknak szóló, vagy éppen a cég megalakulásáról szóló sztori.

Ha a történetünket a márkánk köré húzzuk fel, akkor egy újabb eszköz van a kezünkben, hogy a márkakommunikáció egy más oldalról mutassa meg azt. Hiszen ebben az esetben a fogyasztó érzelmileg kötődni fog hozzá, a sajátjának fogja érezni, így könnyebben kialakul a márkalojalitás. Ugyanis mélyebb köteléket jelent, ha a fogyasztó a márkát szereti meg, nem pedig a terméket.

Oszd meg a tapasztalatot!

Fontos aspektusa a hiteles és jó storytelling-nek, hogy minél több tapasztalatot ossz meg. Hiszen ez tudja a kapcsolatot kialakítani, hogy megbízol az olvasóba és azt szeretnéd, hogy neki a segítségeddel jobb legyen.

A történettel ösztönözni, inspirálni, motiválni kell tudnod, hogy az olvasók azt érezzék, bármit képesek elérni. Ezt csak úgy lehet őszintén elérni, ha te teljes vállszélességgel tudod állítani, hogy hiszel abban, amit előadsz, hiszel a termékedbe, szolgáltatásodba, márkádba és azt akarod, hogy ezáltal az olvasók is többek tudjanak lenni. Ez a kulcsa a sikeres storytelling-nek!

És itt kell megállni egy lépésre!

 Ez ugyanis nem azt jelenti, hogy az eladás növelése a cél! Nem!

Itt egyértelműen arra kell fókuszálni, hogy a jövőbeli potenciális vevő, vagyis a hallgató érezze jobban magát, hiszen értékes tapasztalatot osztasz meg vele. Közben nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy hangsúlyozd az akadályokat, drámákat, amik megtörténtek veled.

Ezáltal jobban tudnak azonosulni, emberközelibbé tesz Téged, hiszen közvetíted, hogy mindenkinek vannak problémái, ám addig nem nyugszol, míg meg nem oldod!

Ez mind-mind működhet, ha hitelesen és őszintén adod át mindezt, így egy különleges kapocs fog kialakulni, ami egyenes út a márkalojalitás elérésére és népszerűséged növekedéséről.

Törekedj arra, hogy a sztorid a végén legyen szórakoztató, tanulságos, rendezett felépítésű, emlékezetes és sokak számára érdekes.

Kezd el megírni a saját történeted!

tapasztalat
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

További bejegyzéseink

Hírlevél

Szeretnél az elsők között értesülni legfrissebb blogcikkeinkről!?
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Adatvédelmi szabályzat *