Használd helyesen a pop up-ot!

Sajnos a pop up-okról kialakult képet sikerült a helytelen használattal elrontani, és mára már mindenki mérgelődve gondol rá. Pedig, ha megfelelően készítik el és használják, nagyon hasznos eszköz, mind a hirdetőnek, mind a látogatónak!

pop up

Tisztázzuk, mi az a pop up!

A honlapokon előugró ablakok közös elnevezése a pop up. Általában kis ablakok, melyek a weboldalra érkezve vagy kis idő elteltével ugranak fel.Céljuk az eladás, felhasználó adataihoz jutás vagy éppen a lead generálás.

Helyesen használva alkalmasak megfelelő időben, megfelelő személyeknek való megfelelő tartalom megjelenítésére. Ha ez sikerül, akkor magas konverziót lehet elérni a weblapon.

A pop up témája általában valamilyen információ, ajánlat, kedvezményre jogosító kupon, mindez személyre szabottan a célközönségre fókuszálva.

Akkor mikor hatékony a pop up?

  • Megfelelő helyen és időben jelenik meg
  • Témába vágó a tartalma
  • Nem zavarja meg a látogatót az oldalon
  • Egyértelműek rajta az információk
  • Figyelemfelkeltő
  • Hasznos ajánlatot tud megfogalmazni
  • Nem zavaróan ugrik fel!
  • Látható a bezáró gomb, és könnyen bezárható
megfelelő pop up

A pop up-nak számos előnyei vannak!

  1. Növeli a látogatottságot
  2. Elősegíti a hírlevél feliratkozást
  3. Hozzájárul a konverzió növeléshez

Milyen esetben jár büntetés a pop up-ért?

Amennyiben az oldalon azonnal megjelenik a pop up, mielőtt az betöltődne, vagy ha a pop up eltakarja a tartalmat. Azonban a büntetés főleg a mobilos megjelenésekre vonatkozik, ahol is a Google most már bünteti a helytelenül felugró ablakokat. Érdemes erre odafigyelni, hiszen a keresések nagyrésze már mobilról történik, így egy rosszul elhelyezett pop up szigorúan maga után vonja a keresőben való hátra sorolást!

Így használj jól pop up-ot!

1.Legyen releváns!

  • Nem jó, ha egy teljesen random ablak ugrik fel a látogatónak, aminek semmi köze az adott oldal tematikájához, és kevés az esély rá, hogy a felhasználót érdekli a dolog. Hiszen ez esetben nem valószínű, hogy hasznosként fogja értékelni a pop up-ot, ellenkezőleg, sikerül majd elérni, hogy ideges és bosszús legyen miatta.

2. Ne kérj el túl sok adatot!

  • Gondolj csak bele, ha felugrik egy érdekesnek ígérkező ajánlat, azonban annyi adatot kér be, hogy nem tudod hip-hop kitölteni, akkor elmegy a kedved tőle, mert annyit nem ér az egész, hogy perceket tölts el az adataid megadásával, esetlegesen olyan információkat kell megadnod, amiket nem szívesen adsz meg.

3. Tilos a belépési pop up!

  • Nincs annál idegesítőbb, mint mikor belépsz egy oldalra és azonnal az arcodba kapod a felugró ablakot valamilyen ajánlatról. “Jobb” esetben a látogató csak felhúzza magát, bezárja a pop up-ot és tovább böngészik az oldalon, de az sem kizárt, hogy egy kattintással otthagyja az egész oldalt és elkönyveli magában a negatív élményt.

4. Kerüld a villódzó effekteket!

  • A letisztult design használata kevésbé zavaró, illetve sokkal professzionálisabb érzetet is tud kelteni, minőségi tartalomról árulkodva, így érdemes ezt alkalmazni a színes és villogó effektekkel tarkított pop up-ok helyett.

5. Ne rejtsd el a bezáró gombot!

  • Nem sok pozitív kimenetele lehet annak, ha a látogató nem tudja bezárni a felugró ablakot. Valószínűleg így vagy úgy, de biztosan továbbáll az oldalról.

6. Optimalizálj!

  • Nagyon fontos az aktualizálás, hiszen időközben előfordulhat, hogy egy-egy ajánlat vagy kedvezmény lejár és nincs annál kellemetlenebb, ha ilyen pop up ugrik fel a látogatónak, aki esetlegesen érdeklődne is az ajánlat iránt. Maga a felugró ablak és a lejárt ajánlat együttesen biztosan örökre eltaszítja az adott érdeklődőt a cégünktől.

6.+1 Legyen funkciója a pop upnak!

  • Amennyiben a felugró ablakodnak meg van határozva a funkciója, vagyis a tartalom értékes a célközönséged számára, akkor nagy a valószínűsége, hogy a látogatónak a felugró ablak segít abban, hogy feliratkozzon, hiszen szeretne hasonló értékes információkat kapni. Ilyenkor célba ér a pop up!
pop up optimalizálás

Ne félj a pop up-ok használatától!

Amennyiben megfontoltan alkalmazod a felugró ablakokat, akkor értékes konverziókra és felhasználói információkra tudsz szert tenni, ami várhatóan bevételt és profitot jelent neked a későbbiekben. Tartsd szem előtt, hogy hasznos hirdetéseket tegyél a látogató elé, különben nem csak a Google fog megbüntetni, de az oldaladra érkező felhasználók is le fognak maradozni.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

További bejegyzéseink

pop up blog

Használd helyesen a pop up-ot!

Sajnos a pop up-okról kialakult képet sikerült a helytelen használattal elrontani, és mára már mindenki mérgelődve gondol rá. Pedig, ha megfelelően készítik el és használják,

Bővebben »

Hírlevél

Szeretnél az elsők között értesülni legfrissebb blogcikkeinkről!?
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Adatvédelmi szabályzat *