Használd helyesen a pop up-ot!

Sajnos a pop up-okról kialakult képet sikerült a helytelen használattal elrontani, és mára már mindenki mérgelődve gondol rá. Pedig, ha megfelelően készítik el és használják, nagyon hasznos eszköz, mind a hirdetőnek, mind a látogatónak!

pop up

Tisztázzuk, mi az a pop up!

A honlapokon előugró ablakok közös elnevezése a pop up. Általában kis ablakok, melyek a weboldalra érkezve vagy kis idő elteltével ugranak fel.Céljuk az eladás, felhasználó adataihoz jutás vagy éppen a lead generálás.

Helyesen használva alkalmasak megfelelő időben, megfelelő személyeknek való megfelelő tartalom megjelenítésére. Ha ez sikerül, akkor magas konverziót lehet elérni a weblapon.

A pop up témája általában valamilyen információ, ajánlat, kedvezményre jogosító kupon, mindez személyre szabottan a célközönségre fókuszálva.

Akkor mikor hatékony a pop up?

  • Megfelelő helyen és időben jelenik meg
  • Témába vágó a tartalma
  • Nem zavarja meg a látogatót az oldalon
  • Egyértelműek rajta az információk
  • Figyelemfelkeltő
  • Hasznos ajánlatot tud megfogalmazni
  • Nem zavaróan ugrik fel!
  • Látható a bezáró gomb, és könnyen bezárható
megfelelő pop up

A pop up-nak számos előnyei vannak!

  1. Növeli a látogatottságot
  2. Elősegíti a hírlevél feliratkozást
  3. Hozzájárul a konverzió növeléshez

Milyen esetben jár büntetés a pop up-ért?

Amennyiben az oldalon azonnal megjelenik a pop up, mielőtt az betöltődne, vagy ha a pop up eltakarja a tartalmat. Azonban a büntetés főleg a mobilos megjelenésekre vonatkozik, ahol is a Google most már bünteti a helytelenül felugró ablakokat. Érdemes erre odafigyelni, hiszen a keresések nagyrésze már mobilról történik, így egy rosszul elhelyezett pop up szigorúan maga után vonja a keresőben való hátra sorolást!

Így használj jól pop up-ot!

1.Legyen releváns!

  • Nem jó, ha egy teljesen random ablak ugrik fel a látogatónak, aminek semmi köze az adott oldal tematikájához, és kevés az esély rá, hogy a felhasználót érdekli a dolog. Hiszen ez esetben nem valószínű, hogy hasznosként fogja értékelni a pop up-ot, ellenkezőleg, sikerül majd elérni, hogy ideges és bosszús legyen miatta.

2. Ne kérj el túl sok adatot!

  • Gondolj csak bele, ha felugrik egy érdekesnek ígérkező ajánlat, azonban annyi adatot kér be, hogy nem tudod hip-hop kitölteni, akkor elmegy a kedved tőle, mert annyit nem ér az egész, hogy perceket tölts el az adataid megadásával, esetlegesen olyan információkat kell megadnod, amiket nem szívesen adsz meg.

3. Tilos a belépési pop up!

  • Nincs annál idegesítőbb, mint mikor belépsz egy oldalra és azonnal az arcodba kapod a felugró ablakot valamilyen ajánlatról. “Jobb” esetben a látogató csak felhúzza magát, bezárja a pop up-ot és tovább böngészik az oldalon, de az sem kizárt, hogy egy kattintással otthagyja az egész oldalt és elkönyveli magában a negatív élményt.

4. Kerüld a villódzó effekteket!

  • A letisztult design használata kevésbé zavaró, illetve sokkal professzionálisabb érzetet is tud kelteni, minőségi tartalomról árulkodva, így érdemes ezt alkalmazni a színes és villogó effektekkel tarkított pop up-ok helyett.

5. Ne rejtsd el a bezáró gombot!

  • Nem sok pozitív kimenetele lehet annak, ha a látogató nem tudja bezárni a felugró ablakot. Valószínűleg így vagy úgy, de biztosan továbbáll az oldalról.

6. Optimalizálj!

  • Nagyon fontos az aktualizálás, hiszen időközben előfordulhat, hogy egy-egy ajánlat vagy kedvezmény lejár és nincs annál kellemetlenebb, ha ilyen pop up ugrik fel a látogatónak, aki esetlegesen érdeklődne is az ajánlat iránt. Maga a felugró ablak és a lejárt ajánlat együttesen biztosan örökre eltaszítja az adott érdeklődőt a cégünktől.

6.+1 Legyen funkciója a pop upnak!

  • Amennyiben a felugró ablakodnak meg van határozva a funkciója, vagyis a tartalom értékes a célközönséged számára, akkor nagy a valószínűsége, hogy a látogatónak a felugró ablak segít abban, hogy feliratkozzon, hiszen szeretne hasonló értékes információkat kapni. Ilyenkor célba ér a pop up!
pop up optimalizálás

Ne félj a pop up-ok használatától!

Amennyiben megfontoltan alkalmazod a felugró ablakokat, akkor értékes konverziókra és felhasználói információkra tudsz szert tenni, ami várhatóan bevételt és profitot jelent neked a későbbiekben. Tartsd szem előtt, hogy hasznos hirdetéseket tegyél a látogató elé, különben nem csak a Google fog megbüntetni, de az oldaladra érkező felhasználók is le fognak maradozni.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

További bejegyzéseink

Hírlevél

Szeretnél az elsők között értesülni legfrissebb blogcikkeinkről!?
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Adatvédelmi szabályzat *