Sajnos a pop up-okról kialakult képet sikerült a helytelen használattal elrontani, és mára már mindenki mérgelődve gondol rá. Pedig, ha megfelelően készítik el és használják, nagyon hasznos eszköz, mind a hirdetőnek, mind a látogatónak!
Tisztázzuk, mi az a pop up!
A honlapokon előugró ablakok közös elnevezése a pop up. Általában kis ablakok, melyek a weboldalra érkezve vagy kis idő elteltével ugranak fel.Céljuk az eladás, felhasználó adataihoz jutás vagy éppen a lead generálás.
Helyesen használva alkalmasak megfelelő időben, megfelelő személyeknek való megfelelő tartalom megjelenítésére. Ha ez sikerül, akkor magas konverziót lehet elérni a weblapon.
A pop up témája általában valamilyen információ, ajánlat, kedvezményre jogosító kupon, mindez személyre szabottan a célközönségre fókuszálva.
Akkor mikor hatékony a pop up?
- Megfelelő helyen és időben jelenik meg
- Témába vágó a tartalma
- Nem zavarja meg a látogatót az oldalon
- Egyértelműek rajta az információk
- Figyelemfelkeltő
- Hasznos ajánlatot tud megfogalmazni
- Nem zavaróan ugrik fel!
- Látható a bezáró gomb, és könnyen bezárható
A pop up-nak számos előnyei vannak!
- Növeli a látogatottságot
- Elősegíti a hírlevél feliratkozást
- Hozzájárul a konverzió növeléshez
Milyen esetben jár büntetés a pop up-ért?
Amennyiben az oldalon azonnal megjelenik a pop up, mielőtt az betöltődne, vagy ha a pop up eltakarja a tartalmat. Azonban a büntetés főleg a mobilos megjelenésekre vonatkozik, ahol is a Google most már bünteti a helytelenül felugró ablakokat. Érdemes erre odafigyelni, hiszen a keresések nagyrésze már mobilról történik, így egy rosszul elhelyezett pop up szigorúan maga után vonja a keresőben való hátra sorolást!
Így használj jól pop up-ot!
1.Legyen releváns!
- Nem jó, ha egy teljesen random ablak ugrik fel a látogatónak, aminek semmi köze az adott oldal tematikájához, és kevés az esély rá, hogy a felhasználót érdekli a dolog. Hiszen ez esetben nem valószínű, hogy hasznosként fogja értékelni a pop up-ot, ellenkezőleg, sikerül majd elérni, hogy ideges és bosszús legyen miatta.
2. Ne kérj el túl sok adatot!
- Gondolj csak bele, ha felugrik egy érdekesnek ígérkező ajánlat, azonban annyi adatot kér be, hogy nem tudod hip-hop kitölteni, akkor elmegy a kedved tőle, mert annyit nem ér az egész, hogy perceket tölts el az adataid megadásával, esetlegesen olyan információkat kell megadnod, amiket nem szívesen adsz meg.
3. Tilos a belépési pop up!
- Nincs annál idegesítőbb, mint mikor belépsz egy oldalra és azonnal az arcodba kapod a felugró ablakot valamilyen ajánlatról. “Jobb” esetben a látogató csak felhúzza magát, bezárja a pop up-ot és tovább böngészik az oldalon, de az sem kizárt, hogy egy kattintással otthagyja az egész oldalt és elkönyveli magában a negatív élményt.
4. Kerüld a villódzó effekteket!
- A letisztult design használata kevésbé zavaró, illetve sokkal professzionálisabb érzetet is tud kelteni, minőségi tartalomról árulkodva, így érdemes ezt alkalmazni a színes és villogó effektekkel tarkított pop up-ok helyett.
5. Ne rejtsd el a bezáró gombot!
- Nem sok pozitív kimenetele lehet annak, ha a látogató nem tudja bezárni a felugró ablakot. Valószínűleg így vagy úgy, de biztosan továbbáll az oldalról.
6. Optimalizálj!
- Nagyon fontos az aktualizálás, hiszen időközben előfordulhat, hogy egy-egy ajánlat vagy kedvezmény lejár és nincs annál kellemetlenebb, ha ilyen pop up ugrik fel a látogatónak, aki esetlegesen érdeklődne is az ajánlat iránt. Maga a felugró ablak és a lejárt ajánlat együttesen biztosan örökre eltaszítja az adott érdeklődőt a cégünktől.
6.+1 Legyen funkciója a pop upnak!
- Amennyiben a felugró ablakodnak meg van határozva a funkciója, vagyis a tartalom értékes a célközönséged számára, akkor nagy a valószínűsége, hogy a látogatónak a felugró ablak segít abban, hogy feliratkozzon, hiszen szeretne hasonló értékes információkat kapni. Ilyenkor célba ér a pop up!
Ne félj a pop up-ok használatától!
Amennyiben megfontoltan alkalmazod a felugró ablakokat, akkor értékes konverziókra és felhasználói információkra tudsz szert tenni, ami várhatóan bevételt és profitot jelent neked a későbbiekben. Tartsd szem előtt, hogy hasznos hirdetéseket tegyél a látogató elé, különben nem csak a Google fog megbüntetni, de az oldaladra érkező felhasználók is le fognak maradozni.