Korábban bemutattuk, miért is fontos a megfelelő kulcsszavak optimalizálása. Azonban, hogy tetézzük a kijelentést, miszerint a kulcsszó választás a keresőoptimalizálása alappillére bemutatjuk, hogyan is működik a kattintás alapú hirdetés, mellyel szintén számos vásárlót nyerhetünk. Amennyiben úgy gondolod, hogy érdekes téma számodra a PPC kampány témaköre, akkor neked készült ez a blogbejegyzés arról, hogyan is működik a Google AdWords, a leginkább használt kattintás alapú hirdetési rendszer.
Kattintás alapú hirdetési kampány: csak azokért fizess, akik kattintottak!
A Pay-per-click (PPC) a kattintás alapú hirdetést takarja. Lényege, hogy akkor kell fizetni a hirdetésért, ha valaki rákattint és ezáltal látogat el weboldaladra.
Mint a keresőoptimalizálásnak, úgy a kattintás alapú hirdetésnek is az a nagy előnye, hogy az ügyfél jut el a céghez és nem a cég keresi fel a vásárlókat. További hasonlóság, hogy a kulcsszavak a PPC kampány és a keresőoptimalizálás szempontjából is rendkívül fontosak, hiszen ezek a szavak és kifejezések kapcsolják össze a hirdetőket a felhasználók keresési kérdéseivel. Ugyanis csak akkor fog a találati listában megjelenni a hirdetésünk, ha a megadott szóra keresnek rá, így biztosítva azt, hogy tényleg csak releváns érdeklődőknek jelenjünk meg.
Hol jelenik meg a PPC, az az kattintás alapú hirdetés?
Tudnod kell, hogy egy PPC kampány során hirdethetsz a Google keresési hálózatán, ami azt jelenti, hogy a keresőbe beírt szavak alapján, ha releváns az oldalad, az organikus találatok előtt és mellett jelenik meg a kizárólag szöveges hirdetésed. Jellegzetességük, hogy nem tűnnek hirdetésnek, így valószínűbb a kattintás.
Emellett a partner oldalakon is lehet kattintás alapú hirdetést megjeleníteni, melyek már banner hirdetésnek számítanak, képi és szöveges elemeket egyaránt tartalmaznak.
Egy fontos kérdés továbbá, mennyit kell fizetnünk a kattintásokért? Nos, ez változó, több tényező alapján kerül kiszámításra.
Például annál kevesebbe kerül a hirdetés, minél jobban illeszkedik a hirdetési kulcsszó a honlaphoz, amit hirdetünk. Ami azért is fontos, mert így a hirdetésünk is előrébb fog megjelenni.
Emellett minél nagyobb a verseny egy kulcsszóra, annál többe kerül egy-egy kattintás. Ezért sokszor érdemes hosszabb kulcsszavakra hirdetni, hiszen ez esetben könnyebben kerülhetünk jobb helyre, illetve a kattintás is olcsóbb lesz.
Ez mind úgy működik, hogy miután befizetünk egy adott összeget, addig jelenik meg a hirdetésünk az adott kulcsszóra, amíg az összeg el nem fogy.
Fontos! A PPC kattintás alapú, tehát amíg megjelenik a találatok előtt vagy mellett, de nem kattintanak rá, addig a hirdetésekért egy forintot se kell fizetnünk. Azonban, ha nem megfelelő kulcsszavakat állítunk be, sokkal több lesz a hirdetés ráfordítása, mint a belőle származó bevétel.