Mi fán terem a PPC kampány, vagyis a kattintás alapú hirdetés?

Korábban bemutattuk, miért is fontos a megfelelő kulcsszavak optimalizálása. Azonban, hogy tetézzük a kijelentést, miszerint a kulcsszó választás a keresőoptimalizálása alappillére bemutatjuk, hogyan is működik a kattintás alapú hirdetés, mellyel szintén számos vásárlót nyerhetünk. Amennyiben úgy gondolod, hogy érdekes téma számodra a PPC kampány témaköre, akkor neked készült ez a blogbejegyzés arról, hogyan is működik a Google AdWords, a leginkább használt kattintás alapú hirdetési rendszer.

Kattintás alapú hirdetési kampány

Kattintás alapú hirdetési kampány: csak azokért fizess, akik kattintottak!

A Pay-per-click (PPC) a kattintás alapú hirdetést takarja. Lényege, hogy akkor kell fizetni a hirdetésért, ha valaki rákattint és ezáltal látogat el weboldaladra.

Mint a keresőoptimalizálásnak, úgy a kattintás alapú hirdetésnek is az a nagy előnye, hogy az ügyfél jut el a céghez és nem a cég keresi fel a vásárlókat. További hasonlóság, hogy a kulcsszavak a PPC kampány és a keresőoptimalizálás szempontjából is rendkívül fontosak, hiszen ezek a szavak és kifejezések kapcsolják össze a hirdetőket a felhasználók keresési kérdéseivel. Ugyanis csak akkor fog a találati listában megjelenni a hirdetésünk, ha a megadott szóra keresnek rá, így biztosítva azt, hogy tényleg csak releváns érdeklődőknek jelenjünk meg.

Hol jelenik meg a PPC, az az kattintás alapú hirdetés?

Tudnod kell, hogy egy PPC kampány során hirdethetsz a Google keresési hálózatán, ami azt jelenti, hogy a keresőbe beírt szavak alapján, ha releváns az oldalad, az organikus találatok előtt és mellett jelenik meg a kizárólag szöveges hirdetésed. Jellegzetességük, hogy nem tűnnek hirdetésnek, így valószínűbb a kattintás.

Emellett a partner oldalakon is lehet kattintás alapú hirdetést megjeleníteni, melyek már banner hirdetésnek számítanak, képi és szöveges elemeket egyaránt tartalmaznak.

Egy fontos kérdés továbbá, mennyit kell fizetnünk a kattintásokért? Nos, ez változó, több tényező alapján kerül kiszámításra.

Például annál kevesebbe kerül a hirdetés, minél jobban illeszkedik a hirdetési kulcsszó a honlaphoz, amit hirdetünk. Ami azért is fontos, mert így a hirdetésünk is előrébb fog megjelenni.

Emellett minél nagyobb a verseny egy kulcsszóra, annál többe kerül egy-egy kattintás. Ezért sokszor érdemes hosszabb kulcsszavakra hirdetni, hiszen ez esetben könnyebben kerülhetünk jobb helyre, illetve a kattintás is olcsóbb lesz.

Ez mind úgy működik, hogy miután befizetünk egy adott összeget, addig jelenik meg a hirdetésünk az adott kulcsszóra, amíg az összeg el nem fogy.

Kattintás alapú hirdetés a Google-ben

Fontos! A PPC kattintás alapú, tehát amíg megjelenik a találatok előtt vagy mellett, de nem kattintanak rá, addig a hirdetésekért egy forintot se kell fizetnünk. Azonban, ha nem megfelelő kulcsszavakat állítunk be, sokkal több lesz a hirdetés ráfordítása, mint a belőle származó bevétel.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

További bejegyzéseink

Hírlevél

Szeretnél az elsők között értesülni legfrissebb blogcikkeinkről!?
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Adatvédelmi szabályzat *