Készítsd el a LinkedIn profilod!

Egyre nagyobb térnyerést kap a LinkedIn, mely nem csak közösségi médiaként funkcionál. Különlegessége, hogy főleg a karrier és a szakmai kapcsolatok állnak a középpontban ezen a platformon. Így tehát logikus is, hogy érdemes létrehozni egy LinkedIn profilt, mert itt szakmabeliekkel tudsz kapcsolatot kialakítani, potenciális munkavállalókat keresni és lecsekkolni őket, de partnereket is találhatsz egy helyen. Tehát a kérdés már csak az, miért ne kezdd el használni most? Mutatjuk, hogyan vágj bele!

LinkedIn szakmai kapcsolatok

Miért jó a LinkedIn?

Ha szeretnéd építeni a szakmai kapcsolataidat, állást keresel vagy munkaerőt, esetlegesen a karrierépítésed miatt használnád, mindenre tökéletes a LinkedIn! A mai világban igény van arra, hogy egy szakmai közösségi platform működjön, ahol tudást lehet megosztani és az üzleti kapcsolataidat építeni, mindezt egy “szórakoztató”, interaktív módon!

A LinkedIn-en üzletemberek, HR-esek, álláskeresők és munkavállalók vannak jelen és keresik egymást kölcsönösen hasznos kapcsolatok kialakítása érdekében. Így tehát egyértelmű, hogy a cégednek ott a helye a LinkeIn-en! A lényeg az, hogy legyen célod és célcsoportod!

Mi az előnye ennek a platformnak?

  • Építheted a szakmai kapcsolathálódat
  • Szakmai hitelességedet növelheted
  • Információkat tudsz megszerezni cégekről
  • Álláslehetőséget tudsz keresni és közzétenni is
  • Meg tudod mutatni magad a versenytársaid között
  • Márkaépítés szempontjából hiteles jelenlét
  • Te magad is gyűjthetsz szakmai tartalmakat másoktól
LinkedIn profil

Hogyan készítsd el az összegzést magadról?

A LinkedIn profilod egyik legfontosabb eleme az összegzés megadása magadról. Ezt különböző kreatív módon megteheted! Leggyakrabban 2 fajta összegzési forma terjedt el a LinkedIn-en.

  • Az egyik a tagolatlan maximálisan 5-10 sorban leírt villámgyors, szűkszavú bemutatkozás, a másik pedig a sokkal tagoltabb, áttekinthető és több információt adó leírás. Így, akár köszöntheted azokat, akik épp a profilod olvassák, használhatsz emojikat, tagolhatod tetszés szerint, a lényeg annyi, hogy esztétikus legyen, megfelelő hosszúságú és a kellő információkat tartalmazza.

Azt kell tudni az összegzésről, hogy akik eljutottak a profilodig, ők valószínűleg ezt fogják először elolvasni, így érdemes a legrelevánsabb és legfigyelemfelkeltőbb adatokat közölnöd magadról! Viszont, hiába van annyi elismerésed, végzettséged és okleveled, hogy Dunát lehetne vele rekeszteni, azokat inkább hagyd meg a tanulmányok, vagy az elismerések résznek. Itt igyekezz, hogy ne untasd az olvasót, inkább informáld arról, mi az, amihez te a legjobban értesz! Ezt 3 lépésben tudod a legjobban megtenni:

  1. Mutatkozz be, hogy Te ki vagy;
  2. mutasd be mivel foglalkozol; és
  3. mond el, hogy Téged mi köt össze a munkáddal. Így nem csak azt látják meg, hogy mivel foglalkozol, de okot adsz nekik arra is, hogy megismerjenek.

Ne keverd össze a profilodnak ezt a részét egy önéletrajzzal! Itt kizárólag arra adj választ, miért te kelessz az adott területre vagy miként tudod megoldani az ügyfeled problémáját, mire kínálsz megoldást! Tudd, hogy kit akarsz vele elérni, milyen munkát keresel vagy éppen milyen szolgáltatást ajánlasz, kikkel akarsz kapcsolatba kerülni?

Nem árt, ha a LinkedIn-en is beveted a SEO-s tudásod!

Hogy minél többen találjanak rád a LinkedIn-en, érdemes a profilodat is ellátni a megfelelő kulcsszavakkal! Ezekkel a kulcsszavakkal arra fókuszálj, hogy minél jobban illeszkedjenek a céljaidhoz és a közönségedhez. Gyűjtsd össze azokat a szakmai területeket, amelyeket magádénak érzel, ahol biztonsággal mozogsz, és az adott területen beül minden fontosabb részletet listázz ki! Ez alapján fognak rád találni!

Nem utolsó sorban a beállításokban optimalizálni tudod a LinkedIn oldalad URL-jét is, így ha a keresőben valaki beírja a nevedet, a LinkedIn-nek köszönhetően a te profilod garantáltan megjelenik.

A tanulmányok és elismerések résznél különböző teszteket is kitölthetsz, amiket „Skill”-eknek neveznek, így azt is láthatják az oda látogatók, hogy az adott végzettséggel kapcsolatban mekkora tudásod van. Ezeket érdemes kitölteni, ugyanis vannak olyan skillek, amelyeknek nincsen lejárati ideje, így egy „oklevél”-ként is funkcionálhat az oldaladon vagy önéletrajzodban. Minél több ilyen tesztet kitöltesz, annál jobban meg tudod mutatni, hogy mire vagy képes.

Munkavállalóidat is hozzárendelheted a cég oldalához, így egy barátságosabb, de mégis professzionális légkört létrehozva az oldaladon.

Légy jelen a LinkedIn-en!

Miután létrehoztad a LinkedIn profilodat, nem dőlhetsz hátra ölbe tett kézzel várva, hogy innentől kezdve özönlenek feléd a jobbnál jobb ajánlatok és megkeresések. Ugyanis, mint minden hatékony közösségi média jelenlétnél, itt is fontos a folyamatos kommunikáció. De mi mindent tegyél közre ezen a szakmai platformon? Természetesen szakmai tartalmakat!

  • A tartalmaidnak hasznosnak és érdekesnek kell lenniük!
  • A LinkedIn-en ugyanúgy megoszthatsz, lájkolhatsz, írhatsz posztot, képet vagy videót is feltölthetsz!
  • 1300 karakterből állhat egy posztod! Érdemes kihasználnod és releváns rövid “cikket” közzé tenned!
  • A keresés elősegítése érdekében használj hashtageket a bejegyzésedben!
  • Nyugodtan használd a LinkedIn-t munkalehetőségek és karrier információk megosztására is!
  • Mutasd meg az érdeklődőknek milyen a cégkultúra nálatok, milyenek a munkavállalói tapasztalatok, a volt ügyfelek véleményei, illetve hogyan zajlik a mindennapi munka, mik az aktuális céges hírek.
  • Továbbá oszd meg a szakértelmedet másokkal, ezáltal segítséget nyújtasz nekik, neked pedig nő az elérésed.
  • Ossz meg a célközönséged számára érdekes tanulmányokat, esetleg képzésekről szóló tájékoztatásokat.
  • Mondd el a véleményedet videóban! Készíts pár perces bejelentkező videókat, aminek témája természetesen szakmai, és tölts fel, ezzel is növelve a bizalmat és az elköteleződést.
  • “See more”. LinkedIn-en érdemes hosszabb posztot közzétenni, hogy megjelenjen publikáláskor a see more felirat, amire rákattintva tudják elérni az érdeklődők a teljes tartalmadat. Így növelni tudod a posztodhoz tartozó aktivitások számát!
  • Lépj be csoportokba, légy bennük aktív!
  • Legyél naprakész!

Hogyan mérd a posztok elérését?

A LinkedIn a többi közösségi média platformhoz hasonlóan rendelkezik a céges profilok számára analitikával. Érdemes megnézni, melyik bejegyzéseknél található a legnagyobb aktivitás és a legtöbb megtekintés, mely segítséget tud adni abban, milyen posztokat érdemes gyártanod.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

További bejegyzéseink

Hírlevél

Szeretnél az elsők között értesülni legfrissebb blogcikkeinkről!?
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Adatvédelmi szabályzat *