Szeretnéd, hogy a honlapod a Google találati lista minél jobb pozícióját foglalja el? Érdemes megismerkedned a keresőoptimalizálás fortélyaival. Első lépés, a kulcsszókutatás: válaszd ki a megfelelő kulcsszavakat! Hogy mit is jelent ez pontosabban?
Tegyük fel, hogy az oldalad szőnyegeket árul, így a célod természetesen, hogy minél több értékes látogatót elérj. Ehhez egy fontos lépés a kulcsszókutatás alkalmával a kulcsszó választás, ami az egyik első és legfontosabb feladat a keresőoptimalizálás gyakorlatban való használatához.
Állj meg egy percre és gondold bele magad a vásárló helyébe. Te mit tennél, ha szőnyeget szeretnél vásárolni? Természetesen azonnal előveszed a telefonod, beírod a keresőbe, hogy “szőnyegek”. Utána elkezded fentről lefelé a találatokat egyesével megnyitni, átnézni, átolvasni.
Tedd fel magadnak a kérdést, TE tovább lapozol a találati lista első oldalról? Valószínűleg a válasz: NEM.
Konklúzió: A keresési listán minél feljebb kell tornázni a honlapodat
Itt jön a képbe a keresőoptimalizálás, azon belül is a kulcsszókutatás során a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, aminek célja, hogy több olyan látogató érkezzen az oldalunkra, akik minél nagyobb eséllyel vásárolni is fognak, tehát értékesek nekünk.
Egyszerűnek tűnik, azonban bele kell gondolni, hogy rengeteg honlap található az interneten, melyek folyamatosan versenyeznek a keresőben elfoglalt minél magasabb helyért. Számos szőnyegeket áruló weboldal közül, mégis mi szeretnénk kiemelkedni.
A feladat azonban összetett: olyan kulcsszót keresni, amelyet az egyszerű vásárló valószínűleg be fog írni a keresőbe, mégis egyedi a többi hasonló honlap optimalizált kulcsszavaihoz képest. Fontos megjegyezni, hogy ez nem csupán egy szót jelent! Több szóból álló kifejezést is érdemes, sőt ajánlatos használni!
Elengedhetetlen szempontok a kulcsszókutatásnál:
- Kulcsszókutatáskor gyűjts össze olyan szavakat és több szóból álló kifejezéseket, amik legjobban jellemzik a tevékenységedet. Annyit, amennyit csak tudsz!
- Érdemes mellőzni a szakszavakat, hiszen sok látogató nem szakmabeli!
- A főoldali kulcsszavaknak kell a legerősebbnek lenni, ugyanis ez az első, amit figyelembe vesz a kereső rangsoroláskor. (Pl.: szőnyeg áruház, szőnyegek online, olcsó szőnyegek)
- A menübe mehetnek gyűjtőszavak! (Pl.: klasszikus szőnyeg, padlószőnyeg, futószőnyeg)
- Almenübe használt kulcsszavak választásakor bontsuk tovább a kategóriákat! (Pl: hosszú szőrű padlószőnyeg, gyerekszőnyeg, egyedi szőnyeg)
- Ne használj egy kulcsszót kétszer, minden aloldal más kulcsszóra legyen optimalizálva!
Ne veszítsük szem elől keresőoptimalizálásnál a megfelelő kulcsszavak kiválasztásakor, hogy ezek azok a kifejezések, amelyekre a látogatók a keresések alkalmával rákeresnek, ha megoldást akarnak valamire, így szerepük kicsit sem elhanyagolható!
Ha tehát a megfelelő kifejezéseket a megfelelő helyre helyezzük, akkor a kereső úgy érzékeli, hogy a TE honlapod az, ami a leginkább releváns és legjobban tud segítséget nyújtani a látogatónak, így téve oldaladat magasabb találati helyre.