Miért érdemes foglalkoznod hírlevélmarketinggel? Mutatjuk!

Igen népszerű marketing eszköz még napjainkban is a hírlevélmarketing, vagy nevezhetjük e-mail marketingnek is. Ezen módszer a folyamatos tájékoztatáson, értékes információk közlésén alapul, a tevékenységed iránt érdeklődők számára.

hírlevélmarketing

Mi is az a hírlevél?

Hírlevelet azok kapnak, akik valamilyen platformon feliratkoztak rá az adott cégtől való tájékoztatás, ismeretterjesztő jellegű tartalmak, esetleg kedvezmények reményében. A feliratkozókból egy e-mail lista áll majd a rendelkezésedre. Erre tudsz küldeni rendszeresen aktuális híreket vagy egyéb értékes, érdekes tartalmakat. Ezáltal teremtesz kapcsolatot a potenciális vevőköröddel, bizalmat alakítasz ki és megjutalmazod az érdeklődésüket.

Tervezd meg a hírlevélmarketing stratégiádat!

Mielőtt belefogsz a hírlevélmarketingbe egy ésszerű és alapos stratégiát kell készítened, melynek tartalmaznia kell az alábbi pontokat:

Célcsoport

Mint minden stratégia készítésénél, itt is a célcsoport meghatározása az első lépés. Felteheted a kérdést, hogy a célcsoportom nem a feliratkozók? Azonban ez nem ilyen egyszerű!

Hiszen a feliratkozóid is mind-mind különbözők, lehet más az érdeklődési körük, amik alapján érdemes csoportokba rendezni őket, hogy a számukra érdekes tartalmakat küld csak el nekik. Logikus, hogy más levelet készítesz egy törzsvásárlónak, mint egy érdeklődőknek.

Emellett időközben előfordul, hogy valaki már nem érdeklődik a hírleveleid iránt, épp ezért érdemes a listát rendszeresen frissíteni.

Célkitűzések

A hírlevélmarketinggel, a hírlevelek küldésével számos célod lehet, de ezeket érdemes az elején tisztázni, hiszen ezután olyan irányba és formába tudod folytatni az e-mailek küldését. Ez alapján tudsz küldeni kampány vagy automatizált hírlevelet. Míg előbbi értelemszerűen automatikusan kap levelet egy-egy esemény (pl.: feliratkozás, vásárlás, kosárelhagyás, stb.) után, addig az utóbbi emailt előre egyeztetett időpontokban te döntöd el mikor menjenek ki, mi legyen a tartalmuk, amit éppen promotálni akarsz (akció, új termék, különleges ajánlat, stb).

E-mail szerkezete

A főbb pontok, amiket itt meg kell határoznod az az, hogy milyen gyakran küldöd ki az e-maileket, illetve milyen időpontokban, hogyan épüljön fel maga a levél szerkezete, milyen képek és szöveg elemek legyenek benne.

Adatok elemzése

Ezt a későbbiekben részletesen kifejtjük.

hírlevél felépítése

Mikor küld ki a hírlevelet?

Erre nincs kőbe vésett szabály, azonban érdemes előtte egy A/B tesztet lefuttatni, mégpedig úgy, hogy két csoportra osztod a feliratkozókat és két különböző időpontba küldesz nekik levelet. Amelyikre többen reagálnak, az lehet a jó időpont.

Így építsd fel a hírleveledet

Ne legyen túl sok a szöveg. A hírlevélbe csak a lényeget, velősen és tömören fogalmazd meg, mert a hosszú szöveget alapból nem fogja senki elolvasni.

Legyen átlátható az egész hírlevél, vezesse a szemet a legfontosabb részekre és legyen könnyű olvasni. Az ömlesztett szöveget felejtsd el, tagold inkább minél jobban!

Találj ki ütős tárgyat az e-mailednek! Legyen figyelemfelkeltő és hasson rájuk, lehet akár személyre szóló megszólítás benne, vagy az értékeikhez kapcsolódó tartalom, nagybetűs írás vagy az ajánlatra való felhívás.

Használj jó grafikát és képeket, azonban törekedj az egyensúlyra a szöveg és képek elrendezésénél. Fontos, hogy a képek kicsi méretűek legyenek!

Emellett a grafikához tartozik még, hogy érdemes egy sablont is létrehozni ezeknek a hírleveleknek, amely az arculat jegyeidet tükrözik! Ez azért fontos, hogy megismerjék az e-mailedet, illetve idősporolás is, hiszen egyszer elkészíted, utána ezzel nem kell foglalkozni!

Mi az a CTA?

A CTA, az a kattintás, amit reményeink szerint megtesz a hírlevél olvasója, hogy átrepítse az email őt a honlapodra, webáruházadba, egy blogposztra vagy ahova te és ő is szeretné, hogy eljusson. A CTA lehet szöveg vagy kép, az a legfontosabb, hogy egyértelmű legyen az olvasónak, hogy oda kell kattintania.

Érdemes kontrasztokat használni a CTA és környezete között, illetve a gomb lehet nagy és figyelemfelkeltő. De akár alkalmazhatsz animációt is!

Ne felejtsd az ellenőrzést!

Kiküldés vagy időzítés előtt mindenképpen ellenőrizned kell, hogy megfelel-e az email minden kritériumnak a címzettekkel, a tárggyal, a szöveggel, a CTA-val, a helyesírással, a mobil nézettel és a linkekkel együtt. Ugyanis, ha valami hiba csúszik be, az könnyen jelenthet leiratkozókat is, amit azonban igyekeznünk kell elkerülni.

Mivel mérd a hírleveled?

hírlevél mérőszámai

1. Megnyitási arány

Ez a szám megmutatja neked, hogy hány százaléka nyitotta meg a levelet a címzetteknek, ezzel értékes információhoz juttatva téged, hiszen elősorban megtudod, hogy mennyire sikerült megfelelően elkészítened az emailt, illetve reflektál arra is, hogy jó időben küldted-e ki, megfelelően szegmentálva, stb.

2. Átkattintási arány

Ez a mérőszám azt mutatja meg, hányan voltak azok, akik a leveledet megnyitva eljutottak a weboldaladra is. Akkor vagy sikeres, akkor írtál releváns és érdekes tartalmat, ha sok feliratkozó kattintott át a levélből a weboldalra azonban, ha ez a szám folyamatosan csökken, akkor érdemes stratégiát váltani.

3. CTA hatékonysága

Ez szám arra való, hogy megmutassa neked, hányan kattintottak a levél megnyitása után a CTA-ra.

4. Konverzió mérése

Ez a mérőszám való arra, hogy lásd hány feliratkozód vitt véghez valamilyen a hírleveledhez kapcsolódó vásárlást, vagy letöltést a termékeidhez kapcsolódóan.

5. Feliratkozók számának változása

A hírlevélmarketing során az a cél, hogy egyre nőjön az új feliratkozók száma. Azonban, ez nem így történik, akkor valamit nagyon meg kell vizsgálni a feliratkozadnó felületen,

Ne feledd, ha nem akarsz tömérdek leiratkozót!

  • A kevesebb, néha több. Lehet túlzásba estél a leveleid mennyiségével, így érdemes elgondolkodnod, hogy csökkents leveleid mennyiségén. Természetesen fontos, hogy meglegyen a tervezett üteme a leveleknek, azonban nem szabad túl sokat betervezni.
  • Optimalizálj mobilra! Komoly mennyiségű leiratkozóid lehetnek, ha a leveled nincs megfelelően mobilnézetre alakítva. Ne kockáztass ezzel.
  • A tartalmaid legyenek értékesek! Ha a tartalmaid érdekesek és hasznosak a feliratkozóidnak, akkor nem lesz miért nekik leiratkozni.
  • Tudják a látogatóid, mikor iratkoznak fel a hírleveledre! Ha regisztrációval együtt, nem átlátható módon feliratkoztattatod a látogatóidat, akkor abból leiratkozás lesz azok esetében, akiknek eszük ágában se volt feliratkozni. Ez se nem nekik, se nem neked nem lesz jó!
hírlevél optimalizálás

Összegzésképpen, ez a lényege a hírlevélmarketingnek

A kiküldött e-maileddel informálnod kell a feliratkozóidat a cégeddel kapcsolatos történésekkel, mellyel folyamatosan tudod építeni a bizalmat. Szem előtt kell tartanod azonban, hogy ezeknek az e-maileknek a célja a tájékoztatás, nem az eladás. Ez egy eszköz továbbá az állandó jellegű kommunikációra a vállalatod és tevékenységed iránt érdeklődőkkel. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a túlzott mennyiségű levelek, a rámenős stílus idegesítővé válhat a célcsoport számára és könnyen kelthet bennük rossz benyomást.

Figyelj oda a részletekre és alkalmazd helyesen a hírlevélmarketinget.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

További bejegyzéseink

UI, azaz a User Interface

A user interface a felhasználó felületet jelenti és a képernyőn megjelenő vizuális elemeket értjük alatta. Ez nem összetévesztendő a grafikusi feladatokkal. Célja az, hogy olyan

Bővebben »
LinkedIn

Készítsd el a LinkedIn profilod!

Egyre nagyobb térnyerést kap a LinkedIn, mely nem csak közösségi médiaként funkcionál. Különlegessége, hogy főleg a karrier és a szakmai kapcsolatok állnak a középpontban ezen

Bővebben »

Hírlevél

Szeretnél az elsők között értesülni legfrissebb blogcikkeinkről!?
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Adatvédelmi szabályzat *