Ma már az online marketing alapköve a csali, vagy idegen kifejezéssel élve a (lead magnet). Ez indítja el a kapcsolatot közted és az érdeklődőd között. Gyakorlatilag az első tranzakció történik meg azáltal, hogy megadják neked az e-mail címüket.
„A csali tehát egy olyan ütős, visszautasíthatatlan ajánlat, aminek, a weboldal látogatója, ha valóban érdeklődik a téma után, akkor nem tud ellenállni.”
A mai új fogyasztói szokások miatt az ügyfelek nem tudnak, vagy nem akarnak azonnal dönteni a vásárlás mellett. Előbb körbenéznek, meglátogatnak több oldalt, információt gyűjtenek. Abban az esetben, ha első látogatás alkalmával nem kéred el az adatait lehet, hogy nem jönnek vissza. Ennek gyakran egyetlen triviális oka van, elfelejtette a weboldal címét.
Abban az esetben, ha első látogatás alkalmával tudsz nekik ajánlani valami értékeset, ami miatt megadja az e-mail címét máris közelebb kerültél a vásárlódhoz és ezzel együtt a majdani értékesítéshez.
Nagyobb értékű esetleg tartós fogyasztási cikk esetén nem is szeretnek azonnal dönteni. Ebben az esetben nagyobb valószínűséggel adják meg e-mail címüket, ha a termékről adsz olyan információt, amit máshol nem talál meg.
A másik, amiért a csali (lead magnet) kidolgozását komolyan kell venni és érdemes bele nagy energiát fektetni, hogy ez az első termék/szolgáltatás, amit megvásárol tőled ügyfeled, most még nem pénzért, hanem az e-mail címéért cserébe. Tehát, ha rossz minőségű a terméked többet nem vásárol tőled.
Jelen írásomban a tartalmi csalival foglalkozom, tehát az olyan csalival, amiben valamilyen hasznos tartalmat, tudást, információt osztasz meg vásárlóddal az e-mail címéért cserébe.
A lead magnet-eket nem csak online vállalkozásoknál lehet használni: ugyanúgy működnek fizikai vállalkozásoknál is.
A valóságban rengeteg minden lehet csali egy érdeklődő számára. (egy másik blogbejegyzésben írok csali ötleteket, hogy könnyebben megtaláld vállalkozásod számára a legmegfelelőbbet)
Lead magnet lehet egy kupon, egy útmutató, egy csekklista, egy bevásárlólista, 15% kedvezmény az első vásárlásból, ingyenes szállítás az első rendeléshez, egy útmutató valamilyen konkrét probléma megoldásához.
A csali akkor fog megfelelően működni és rengeteg feliratkozót hozni, ha olyat ajánl, ami a célcsoportodat érdekli, értékes számára és örül neki.
A jó csali sajátosságai:
1. lépés – Válaszd ki a célcsoportod
Mivel a legjobb csalik specifikusak, személyre szabottak érdemes a célcsoportjaidat külön meg szólítani, más-más csalival.
Természetesen először lehet nem specifikus csalikkal kezdeni, mint ár akciók, kuponok, de ha egyéni problémára akarsz megoldást nyújtani (ami persze jobban működik) akkor külön-külön kell elkészítened a csalikat célcsoportonként.
Ha már korábban elkészítetted a Buyer Personaidat, ideje őket leporolni és azok alapján elkészítheted a csalikat.
Ha még nem készítetted, akkor ideje összeírnod, hogy milyen célcsoportjaid vannak.
Egy fogyókúrás eszközöket forgalmazó webáruház célcsoportjai lehetnek például:
Egy fiatal 18 éves lány, aki szeretné elérni az ideális alkatot, hogy megtalálja élete párját
Egy középkorú nő, aki vissza szeretné szerezni szülés előtti testsúlyát
Egy középkorú férfi, aki az évek alatt megnövekedett pocakjától szeretne megszabadulni
Egy nagymama, aki 2-es típusú diabéteszt szeretné megelőzni azzal, hogy lefogy
Gondolom, már látod, hogy milyen sokféle ügyfél és probléma lehet, akikre mind más megoldást tudsz nyújtani.
2. lépés – Ígérj valami visszautasíthatatlant a célcsoportodnak
Ha megvan a célcsoportod, elő kell állnod egy ellenállhatatlan ajánlattal a számukra. Ehhez ki kell találnod a gondolataikat. Milyen problémára keresnek megoldást, mik a vágyaik, milyen félelmeik lehetnek?
Vegyük az első példát a fiatal 18 éves lányt, aki le szeretne fogyni, hogy megtalálja élete párját
Mi lehet az, amiért hajlandó lenne megadni neked az e-mail címét?
Egy lapra írjuk le melyek, azok az érzések, amik benne vannak és mi az a kívánt állapot, amit el szeretne érni. (Igen lapra, ha kézzel írod, figyeld meg sokkal több és kreatívabb ötleted támad. A kézírás teljesen más idegpályákat is megmozgat, mint ha gépelnél.)
pl: úgy érzi, túlsúlyos ezért nem érzi magát szépnek, ha lefogy, szebbnek fogja érezni magát, magabiztosabb lesz, és úgy gondolja, hogy így könnyebben megtalálja élete párját. Képzeld bele magad a bőrébe.
Fontos! Nem tényekben gondolkozunk, hanem érzésekben és a kívánt érzés elérésében.
Tehát, kezdd el írni, az ötleteidet, így akár 10-20 ötlet is eszedbe juthat.
Pl: 10 legjobb otthon végezhető alakformáló gyakorlat
1 hónapos diétás menü terv
10 legjobb zöldség diétához
Abban az esetben, ha nem jönnek azonnal az ötletek, ne add fel. Nem tudsz ütős címet kitalálni elsőre, semmi gond! Írd körül a problémát, írd le, gyűjts ötletet ügyfeleid körében. Megkérdezheted őket, hogy miről olvasnának szívesen, készíthetsz egy kérdőívet, vagy a legkézenfekvőbb, amit sokan elfelejtenek, megkérdezheted kollégáid, hogy mik, azok a kérdések, amikkel gyakran megkeresnek benneteket az ügyfelek.
Hidd el minden célcsoportnak és minden iparágnak vannak problémái. Biztos van egy terméked vagy szolgáltatásod, amely ezt megoldja. Bontsd ezeket a megoldásokat kisebb részekre és használd csaliként azokat, amik hasznosak lehetnek.
3. lépés – Adj egy ütős címet a csalidnak
Ha megvan az ellenálhatatlan ajánlatod, kell találnod egy hatásos címet. Ez a cím nagyon fontos, mert ez dönti el, hogy „megveszik-e” a csalit.
A címnek mindig figyelem felkeltőnek, értéket közvetítőnek, érzelmekre hatónak kell lennie.
Például a fenti példánál maradva: Ideális alak elérése 10 legjobb otthon végezhető alakformáló gyakorlattal! (Másik blogban írok, hogyan találj ki ütős címet)
4. lépés – Válaszd ki a formátumot
Lead Magnet esetében sokan elkövetik azt a hibát, hogy egy komplett tanulmányban gondolkoznak, mely pdf formátumban van.
Ez viszont hiba. Egy pdf formátumú csalinak sem kell komplett tanulmánynak lennie, 40 oldalas terjedelemben. Egy checklista esetében elegendő, ha egy oldalas, sőt a több oldal már sok is.
Tartalmi csalival esetében nem feltétlenül a pdf az egytlen megoldás, hisz a technika fejlődésével nagyon sok lehetőség van a kezedben.
Készíthetsz:
Technikailag már egy jó minőségű mobiltelefonnal is megoldható videó készítése, és az emberek egy könnyedebb témát, egyszerűbben feldolgoznak ebben a formátumban.
Abban az esetben, ha úgy gondolod, tartalmadat többször vissza szeretnék olvasni vagy elmenteni későbbi használatra érdemesebb az írott formát választanod.
5. lépés – Készítsd el a vevőszerző csalidat
Az utolsó lépés, a megtervezett lead magnetet elkészíteni.
Amennyiben e-bookot vagy infografikát készítesz és nincs, profi programod használhatod a canva.com online szerkesztőt, melynek ingyenes verziója is nagyon sok lehetőséget tartogat.
Mi, a TerraOn Team hiszünk a kemény és szisztematikus munkában, bízunk a pontos és alapos tervezésben és a szakértelemben. Partnereink sikere számunkra a legnagyobb elismerés.
Cégnév: Terra-Tender Kft.
Székhely: 6725 Szeged, Szentháromság u. 61. fszt. 1.
E-mail: info@terraon.hu
Adószám: 14573592-2-06
Cégjegyzékszám: 06-09-013365
A tárhelyet biztosító szolgáltató adatai:
Cégnév: Webonic Kft.
Székhely: 8000 Székesfehérvár, Budai út 9-11.
E-mail: support@weboic.hu
Szeretnél az elsők között értesülni legfrissebb blogcikkeinkről!?
Iratkozz fel hírlevelünkre!
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ez a kategória csak olyan sütiket tartalmaz, amelyek biztosítják a webhely alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit. Ezek a sütik nem tárolnak személyes adatokat.
Azokat a sütiket, amelyek nem feltétlenül szükségesek a weboldal működéséhez, és amelyeket kifejezetten a felhasználói személyes adatok gyűjtésére használnak elemzéssel, hirdetésekkel vagy más beágyazott tartalmakkal, nem szükséges sütiknek nevezzük. A sütik webhelyen történő futtatása előtt kötelező beszerezni a felhasználói hozzájárulást.