Természetesen a hashtaget magát senkinek sem kell bemutatni, hiszen lépten nyomon felbukkan a közösségi média posztokban, azonban sokan nem tudják, ezeknek milyen nagy szerepe van. Ha okosan használják, a vállalatok igen nagy előnyére is válhatnak, mindjárt be is mutatunk, hogyan!
Hashtag, # vagy keresőcímke
A hashtagek nem mások, mint a közösségi médiában használatos jelölők, melyek címkézésnek felelnek meg, és abból állnak, hogy egy szó elé a kettőskereszt jelzést rakja az ember. Ez csoportokba rendezi a vele ellátott tartalmakat, ezáltal nyújt segítséget az embereknek az adott témakörben fellelhető posztok megtalálásához. Ugyanis, ha rákattintasz egy hashtages címkére, akkor a keresőfelület kilistázza neked az összes posztot, amiben az a címkét szintén használták. Kategorizálja a beszélgetéseket, posztokat, hozzászólásokat és mindent, amiben megjelenik.
Ezért kell a hastag!
A hashtagek használata érdemes, hiszen az elkészített tartalmak kereshetőbbé válnak a social media felületeken, illetve azok is rátalálhatnak, akik alapvetően nem követik az adott céget.
Tehát a hashtag:
- Segíti a keresőt rátalálni a keresett témára
- Könnyebbé teszi megtalálni a célközönséget
- Javítja a CTR-t, az átkattintási arányt
- Összefoglalja a posztod témáját
Hogyan válassz hashtaget?
A hashtag választás hasonló a kulcsszóválasztáshoz, ugyanis össze kell gyűjtened azokat a népszerű kifejezéseket az adott témában, amelyek keresettek, de mégsem felvehetetlen a verseny a velük.
- Mindenképpen böngéssz a hashtagek között! Mikor beírsz egy tartalmadhoz illő címkét, automatikusan kilistáz kapcsolódó, hasonló hastageket. Érdemes őket végig pörgetni. Mellette azt is látod, hányan használták már előtted.
- Azonos témával foglalkozó profilokat is érdemes megnézni, elemezni a címke listájukat, ötleteket meríteni.
- Lásd magad a célcsoportod szemével, gondolj bele, ha téged az adott témakör érdekelne, milyen címkékre keresnél rá.
- A saját hastag használata elengedhetetlen! Ennek fontos szerepe van abban, hogy az irántad érdeklődők könnyen megtaláljanak, továbbá márkaépítés szempontjából is fontos, hogy a későbbiekben ezt tudják használni a követőid is.
- Mindig változtass a hashtageken, ne használd mindig ugyanazt, hisz akkor spammelésként fogja érzékelni az Instagram, Facebook.
- Kerüld a túlhasznált hashtageket! Legyen olyan a választott címkéid között, amiket maximum 1 millióan használtak!
A hashtageket csoportokba is lehet rendezni!
- Content hashtag
- A tartalmi hashtagek azok, amelyek egyértelműen kapcsolódnak a posztolt tartalomhoz, a vállalat szolgáltatásához, termékéhez, az adott területhez. Ez teszi egyértelművé, hogy miről fog szólni az adott tartalom. Pl.: #onlinemarketing #webdesign
- Trending hashtag
- Az éppen népszerű hashtagek használata segít az elérések növelésében, azonban ezt nem szabad félreértelmezni! Csak a releváns ÉS népszerű hashtagek hoznak pozitív eredményeket.
- Brand-specific hashtag
- A márkához kapcsolódó hashtagek segítenek egyedivé tenni a tartalmadat, illetve kiemelik a többi, általános címkék közül, melyek keresésére többezer találat is érkezhet. A márkához kapcsolódó hashtag azonban alkalmas márkaépítésre, eseményekhez vagy egyéb tartalmak posztolásakor, amikor is szeretnél egyedi, megjegyezhető lenni és nem beleolvadni a tömegbe. Fontos, hogy ezek a címkék ütősek, egyediek és a célhoz köthetőek legyenek!
Tehát mit is érsz el a hashtagek használatával?
- Segítséget nyújthat versenytársaid elemzésének és a felhasználói élménynek a megismeréséhez is. Amennyiben rákeresel egy-egy címkére, látni fogod kik használják ugyanazt, kik érdeklődnek iránta.
- Fontos szempont a hashtagek használatánál, hogy ezáltal kereshetővé válik a posztod, tehát már növekszik az esély, hogy a követőiden kívül többeket is elérjenek a tartalmaid, ráadásul érdeklődőket.
- Kategorizálja a tartalmakat
- Képes közösséget teremteni
- Segít a márkaépítésben
Így használd okosan a hashtageket!
Facebook esetén
A facebook esetén tény, hogy kevesebbet használják a # jeleket, mint az Instagramon, azonban itt is érdemes ezekre figyelmet fordítani. Használd konzisztensen minden publikálásodkor, így annál valószínűbb lesz, hogy ha valaki rákeres az adott témára, akkor kidobja a posztodat eredményképp, így találva rád.
- Hashtagek esetén elég néhány, a legrelevánsabb címkéket elhelyezni
Instagram esetén
- Használj angol és magyar hashtageket is
- 30 keresőszót írhatsz be, melyet az Instagram esetében érdemes kihasználni! Írj márkához kapcsolódó, tartalmi és népszerű hashtageket is!
Végezetül pedig, mérd a hashtagek hatékonyságát!
Az Instagram felülete az, ami lehetővé teszi üzleti profillal rendelkezők számára az elemzéseken belül, hogy megtekintsék hány felhasználó jutott el a keresőcímkéknek köszönhetően a tartalmadhoz, így ellenőrizheted azok hasznosságát, illetve az esetleges stratégia váltásának szükségességét.