Ne feledd, mekkora szerep jut a hashtageknek!

Természetesen a hashtaget magát senkinek sem kell bemutatni, hiszen lépten nyomon felbukkan a közösségi média posztokban, azonban sokan nem tudják, ezeknek milyen nagy szerepe van. Ha okosan használják, a vállalatok igen nagy előnyére is válhatnak, mindjárt be is mutatunk, hogyan!

hashtag

Hashtag, # vagy keresőcímke

A hashtagek nem mások, mint a közösségi médiában használatos jelölők, melyek címkézésnek felelnek meg, és abból állnak, hogy egy szó elé a kettőskereszt jelzést rakja az ember. Ez csoportokba rendezi a vele ellátott tartalmakat, ezáltal nyújt segítséget az embereknek az adott témakörben fellelhető posztok megtalálásához. Ugyanis, ha rákattintasz egy hashtages címkére, akkor a keresőfelület kilistázza neked az összes posztot, amiben az a címkét szintén használták. Kategorizálja a beszélgetéseket, posztokat, hozzászólásokat és mindent, amiben megjelenik.

Ezért kell a hastag!

A hashtagek használata érdemes, hiszen az elkészített tartalmak kereshetőbbé válnak a social media felületeken, illetve azok is rátalálhatnak, akik alapvetően nem követik az adott céget.

Tehát a hashtag:

    • Segíti a keresőt rátalálni a keresett témára
    • Könnyebbé teszi megtalálni a célközönséget
    • Javítja a CTR-t, az átkattintási arányt
    • Összefoglalja a posztod témáját

Hogyan válassz hashtaget?

A hashtag választás hasonló a kulcsszóválasztáshoz, ugyanis össze kell gyűjtened azokat a népszerű kifejezéseket az adott témában, amelyek keresettek, de mégsem felvehetetlen a verseny a velük.

    • Mindenképpen böngéssz a hashtagek között! Mikor beírsz egy tartalmadhoz illő címkét, automatikusan kilistáz kapcsolódó, hasonló hastageket. Érdemes őket végig pörgetni. Mellette azt is látod, hányan használták már előtted.
    • Azonos témával foglalkozó profilokat is érdemes megnézni, elemezni a címke listájukat, ötleteket meríteni.
    • Lásd magad a célcsoportod szemével, gondolj bele, ha téged az adott témakör érdekelne, milyen címkékre keresnél rá.
    • A saját hastag használata elengedhetetlen! Ennek fontos szerepe van abban, hogy az irántad érdeklődők könnyen megtaláljanak, továbbá márkaépítés szempontjából is fontos, hogy a későbbiekben ezt tudják használni a követőid is.
    • Mindig változtass a hashtageken, ne használd mindig ugyanazt, hisz akkor spammelésként fogja érzékelni az Instagram, Facebook.
    • Kerüld a túlhasznált hashtageket! Legyen olyan a választott címkéid között, amiket maximum 1 millióan használtak!

A hashtageket csoportokba is lehet rendezni!

  • Content hashtag
    • A tartalmi hashtagek azok, amelyek egyértelműen kapcsolódnak a posztolt tartalomhoz, a vállalat szolgáltatásához, termékéhez, az adott területhez. Ez teszi egyértelművé, hogy miről fog szólni az adott tartalom. Pl.: #onlinemarketing #webdesign
  • Trending hashtag
    • Az éppen népszerű hashtagek használata segít az elérések növelésében, azonban ezt nem szabad félreértelmezni! Csak a releváns ÉS népszerű hashtagek hoznak pozitív eredményeket.
  • Brand-specific hashtag
    • A márkához kapcsolódó hashtagek segítenek egyedivé tenni a tartalmadat, illetve kiemelik a többi, általános címkék közül, melyek keresésére többezer találat is érkezhet. A márkához kapcsolódó hashtag azonban alkalmas márkaépítésre, eseményekhez vagy egyéb tartalmak posztolásakor, amikor is szeretnél egyedi, megjegyezhető lenni és nem beleolvadni a tömegbe. Fontos, hogy ezek a címkék ütősek, egyediek és a célhoz köthetőek legyenek!
hashtagválasztás

Tehát mit is érsz el a hashtagek használatával?

    • Segítséget nyújthat versenytársaid elemzésének és a felhasználói élménynek a megismeréséhez is. Amennyiben rákeresel egy-egy címkére, látni fogod kik használják ugyanazt, kik érdeklődnek iránta.
    • Fontos szempont a hashtagek használatánál, hogy ezáltal kereshetővé válik a posztod, tehát már növekszik az esély, hogy a követőiden kívül többeket is elérjenek a tartalmaid, ráadásul érdeklődőket.
    • Kategorizálja a tartalmakat
    • Képes közösséget teremteni
    • Segít a márkaépítésben

Így használd okosan a hashtageket!

Facebook esetén

A facebook esetén tény, hogy kevesebbet használják a # jeleket, mint az Instagramon, azonban itt is érdemes ezekre figyelmet fordítani. Használd konzisztensen minden publikálásodkor, így annál valószínűbb lesz, hogy ha valaki rákeres az adott témára, akkor kidobja a posztodat eredményképp, így találva rád.

  • Hashtagek esetén elég néhány, a legrelevánsabb címkéket elhelyezni

Instagram esetén

  • Használj angol és magyar hashtageket is
  • 30 keresőszót írhatsz be, melyet az Instagram esetében érdemes kihasználni! Írj márkához kapcsolódó, tartalmi és népszerű hashtageket is!

Végezetül pedig, mérd a hashtagek hatékonyságát!

hashtag mérése

Az Instagram felülete az, ami lehetővé teszi üzleti profillal rendelkezők számára az elemzéseken belül, hogy megtekintsék hány felhasználó jutott el a keresőcímkéknek köszönhetően a tartalmadhoz, így ellenőrizheted azok hasznosságát, illetve az esetleges stratégia váltásának szükségességét.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

További bejegyzéseink

LinkedIn

Készítsd el a LinkedIn profilod!

Egyre nagyobb térnyerést kap a LinkedIn, mely nem csak közösségi médiaként funkcionál. Különlegessége, hogy főleg a karrier és a szakmai kapcsolatok állnak a középpontban ezen

Bővebben »

Hírlevél

Szeretnél az elsők között értesülni legfrissebb blogcikkeinkről!?
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Adatvédelmi szabályzat *