A közösségi média mára teljesen beszőtte az életünket. Onnan szerezzük az információkat, kapcsolatot tartunk ismerősökkel, barátokkal, munkatársakkal és családtagokkal. Recepteket nézünk, híreket, videókat és úgy összességében csak kikapcsolódunk.
Azonban a közösségi médiát nemcsak szórakozásra lehet használni, hanem eladásra, hirdetésre vagy márkaismertség szerzésre is. Ezt nagyon sok vállalkozás ki is használja szép sikereket elérve ezzel. De mielőtt te is belevágnál nézzük meg, hogy hányan használják a social mediát és kiket érhetsz el a célzott hirdetésekkel.
Az alábbi infografikákon fontos információkat találsz az Instagram és Facebook hirdetésekkel kapcsolatban, valamint megtudhatod hány felhasználó van jelen az interneten. (A grafikonok 2021. júliusi adatok, felmérések és statisztikák alapján készültek!)
Social media használata
Ahogy a képen is látszódik az interneten és azon belül is a social medián jelen lévő emberek a Föld lakosságának több, mint a fele, ugyanis a jelenlegi lakosság 7,8 milliárd fő. Tehát a Föld népességének 56,8 %-a használja naponta az internet és közösségi média adta lehetőségeket. Ezek a felhasználók 99 %-a mobil eszközökről éri el közösségi médiákat, amin átlagosan napi 2 óra 24 percet töltenek.
De vajon mit csinálhat a többi ember, aki nincs jelen a social mediában? Általában vagy nagyon idősek vagy nagyon fiatalok, de az is a lehetőségek közé tartozik, hogy nem rendelkezik internet hozzáféréssel vagy mobiltelefonnal, számítógéppel. Ez az eshetőség az erősen lemaradott országokban képzelhető el vagy a szegényebb negyedekben, falukban. Magyarországon is van ilyen terület, akiknek nem adatik meg ez a luxus.
Social media platformok
A fenti grafikonon az látható, hogy azok az emberek közül, akik a social mediában már jártasságot szereztek milyen platformokat használnak a leginkább. Ez esetben a Facebook a leghíresebb, 2021-ben 2 740 millió ember használja rendszeresen.
Ezek után a hazánkban is jól ismert YouTube következik, az Instagram viszont – ami esetünkben, mint social media marketing, érdekes lehet – csak az 5. helyen található meg. Ez rengeteg ember, ezért is ajánlják ezeket az oldalakon a marketing adta lehetőségek kiaknázását.
És hogy sokkal specifikusabbak legyünk nézzük is meg, hogy az Instagramon való jelenléttel és hirdetésekkel kiket érhetünk el. A lenti ábrán látszódik, hogy az Instagram hirdetésekkel majdnem 1,5 milliárd potenciális közönséget lehet elérni. A hirdetésekkel megtalált közönség 51,4 %-a nő, valamint 48,6 %-a férfi.
És akkor térjünk át a Facebookra. Ha azon gondolkodsz, hogy milyen CTA-kat használj egy hirdetés vagy poszt létrehozásánál, akkor ez a statisztika igazán neked való! Egy termék vagy szolgáltatás eladásánál a legtöbben a „Vásárolj most!” CTA-t használják, ami amellett, hogy lényegre törő, igazán gyorsan lehet belőle vásárlás. Persze lehet ennél egyedibb CTA-kat is használni, azonban ezek tömörek és gyorsan konverzió lehet belőlük.
A Facebook-ról még több statisztikát is nézhetünk, amik érdekesek lehetnek és segíthetnek meggyőzni a hirdetésekkel kapcsolatosan. Ezek az adatok közül az legfontosabbak talán azok lehetnek, ahol a pénzről van szó. A kisvállalkozások havonta 200-1500 dollárt költenek hirdetésekre, ebből az átlagos CPC 0,39 USD volt.
Ha ezek mellett érdekel, hogy mivel vonzhatod az oldaladra a látogatókat és vásárlókat, akkor olvasd el a közösségi média trendekről szóló blogunkat!